Hidden Gem N°8: El Pueblo De Los Angeles

Painted wall of Los AngelesWho said Los Angeles had no History? The city of Angels keeps well hidden from French tourists its oldest section: El Pueblo de Los Angeles. It was, in fact, the center of L.A. before the United States took over California.

You can find there a well-preserved adobe house. Built in 1818, it’s now the oldest residence in Los Angeles. There’s also a church, a street and a few painted walls representing Virgin Mary. On the photo above, you will notice the many flower bouquets lying against the wall. They form a great symbol of the strong worship present in Los Angeles.

Though it is often packed with tourists, El Pueblo de Los Angeles allows you to get a taste of the hispanic heritage of the city. Great mexican food, mariachi singing in spanish and typical architecture make you feel like you are already in Mexico.

Qui a dit que Los Angeles n’avait pas de monuments historiques ? La Cité des Anges garde loin des yeux des touristes français son plus vieux quartier : El Pueblo de Los Angeles. Construit par les missionnaires qui ont fondé  Los Angeles, ce quartier fourmille de vestiges du passé de la ville.

On y trouve notamment une  maison en argile qui date de 1818. Dans un état remarquable, elle met en scène la vie des missionnaires. Le quartier comprend également une rue ancienne, Olvera Street, une église et de magnifiques murs peints. Vous pouvez admirer sur la photo ci-dessus une représentation de la Vierge Marie, sainte patronne de la ville. On remarquera les centaines de bouquets de fleurs déposés au pied du mur, vivants témoignages de la ferveur religieuses des catholiques latinos.

La visite de El Pueblo de Los Angeles est un agréable voyage au cœur des racines hispaniques de Los Angeles et de la Californie en général. Les touristes les plus séduits se laisseront tentés par les restaurants mexicains du coin et écouteront la musique des mariachi présent sur la place.

Advertisements

Tags: , , , , , ,

2 Responses to “Hidden Gem N°8: El Pueblo De Los Angeles”

  1. Delph Says:

    Merci pour la traduction en français ! Je vais essayer de lire en anglais et de verifier ma lecture en français. Je m’informe sur LA et je travaille mon anglais que demander de plus !

    • lauress Says:

      Cool, ça me fait plaisir que la version française de mon blog serve à quelque chose 😉 Par contre je te préviens que je réécris pas forcément la même chose en anglais et en français, des fois j’ai plus d’inspiration pour la version française alors j’en rajoute

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: